lezing pagina.png

Lezingen gezondheid

Aschwin geeft vaker lezingen over verschillende onderwerpen mbt gezondheid. Kom regelmatig terug op deze pagina om te zien welke onderwerpen aanbod komen. Wilt u dat ik een lezing organiseer binnen uw organisatie, dan kan dit ook. Het onderwerp kan in overleg. Neemt u hiervoor contact op met Aschwin van Diermen via +31651249421 of via info@innerfresh.nl

cid76523_GettyImages-stress burnout jong

Dinsdag 13 april - Webinar moe en opgebrand

Wat gaan we doen!

De druk op de zorg is hoog en daardoor zijn veel zorgmedewerkers moe en opgebrand. Het ziekteverzuim in de zorg is niet eerder zo sterk gestegen als in het vierde kwartaal van 2020. Het verzuim was met 8,2 procent vooral in de verpleeg- en verzorgingshuizen hoog, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (1).

 

In dit Webinar zal ik vertellen wat je hier aan kunt doen met voeding. Wat en hoe zou je kunnen eten, om snel weer fit en gezond te zijn en hoe je je immuunsysteem kunt versterken tijdens een hoge werkdruk!

De ene zegt dat je koolhydraatarm moet eten en weer een ander zegt dat je een stap verder moet gaat en het ketogeendieet moet volgen. Via via hoor je weer over vasten, vegetarisch of zelfs volledig vegan. Eigenlijk zien we door de bomen het bos niet meer en zijn we ten einde raad. Je zou dan moeten kijken naar wat wel werkt en dat ga ik jullie vertellen.

In deze lezing leg ik jullie uit wanneer je wat moet eten. Dat is namelijk erg belangrijk. We hebben namelijk koolhydraten nodig, maar ook vet en ook eiwitten. Het mixt zich alleen niet op elk moment van de dag. Ik leg uit hoe dit werkt en kom ook met tips wat en hoe je dan moet eten. Ik kan dan bijna garanderen dat jouw energieniveau snel zal stijgen.

Stress

We gaan ook een stresstestje doen. De test die ik uitleg kun je vaker zelf doen om op deze manier te bepalen of je in balans bent of niet. Ben je dan niet in balans, dan kun je de adviezen direct toepassen die ik je uitleg in dit Webinar. Het lichaam kan prima tegen stress, maar het houdt vaak te lang aan. Het lichaam blokkeert dan op veel vlakken en kun je moe worden, heb je een kort lontje, afvallen gaat lastig en vooral het immuunsysteem gaat minder goed werken! 

Supplementen

Ik zal ook kort iets vertellen over supplementen en welke je kunnen helpen bij klachten.

Het webinar zal ongeveer 2 uur duren, maar het kan gerust uitlopen! Houdt hier aub rekening mee. 

Halverwege doen we een vragenrondje en aan het eind uiteraard ook. Bij het vragenrondje op het eind reserveer ik ook wat tijd voor persoonlijke vragen.​

Wat leer je?

- Vooral wanneer je wat eet!

- Welke voeding jouw klachten stimuleren

- Welke voeding jou klachten doen verdwijnen

- Wat je kunt doen ter preventie

 

Wat heb je nodig?

​- Notitieblok en pen

Details:

- Datum: dinsdagavond 13 april om 19.30 uur* (duurt tot +/- 21.30 uur). Het webinar is open vanaf 19:00 uur om verbinding te testen.

- Locatie: Online. Link krijg je vooraf per email

- Prijs: 20 euro 

- Inschrijven en betaling: via webshop. Je doet automatisch mee nadat er betaald is. Klik hier!

* Kun je niet aanwezig zijn meld je dan toch aan. Het Webinar wordt namelijk opgenomen en wordt de volgende dag verstuurd via email. Eventuele vragen, kun je achteraf stellen.

Vragen:

Heb je een vraag, bel of app dan even -> 0651249421

Groet Aschwin!

Wist je dat wanneer je elke dag als tussendoortje een banaantje eet, samen met een stuk komkommer, je je lichaam stressbestendiger maakt!

De uitleg waarom en meer van dit soort combi's hoor je tijdens dit webinar!

B12 is erg belangrijk voor het lichaam en dus ook onmisbaar bij stress. Wist je dat je B12 niet uit dierlijke voeding haalt, maar uit plantaardige voeding! Ik weet dat ik nu iets vertel, wat velen als onzin weg stempelen. Toch is het waar. B12 uit vlees doet weliswaar de bloedwaarde van B12 verhogen, maar het komt niet of nauwelijks de cel in. Het zijn de micro-organismen op de schil van groenten en fruit die B12 aanmaken in je dunne darm. Er wordt dan een B12 gemaakt die uniek is voor jou lichaam. Dit zelfde effect krijg je niet met het eten van dierlijke producten. Ik zeg niet dat ik tegen vlees ben, maar als je vlees eet voor je B12, dan kom je bedrogen uit!